VW Golf 3 VR6 Turbo

Bilen er bygget af min bror og jeg, Jacob. Indkøring af bilen er udført af TTJ-Engineering/Thomas Jensen som er den meste vidende mand i Danmark på EFI motorstyring

Motor:
2.8 VR6 boret op til 3051cc med Speciel designet Stempler fra Mahle Motorsport.
Portet topstykke med støre indsugningsventiler og udstødningsventiler.
Gruppe A plejl lejre og krumtaps lejre
Gruppe A oliepumpe
Kuglepoleret Plejlstænger
Afbalanceret krumtap
2 stk Garret Kugleleje turboer
HGP indsugnings manifold
HGP udstødnings manifold
6 stk 630cc Bosch Dysser
Stor frontmonteret intercooler med 2.5" Alu. Rørføring
16 rækkers oliekøler
EFI EURO 96 Motorstyring (BY TTJ-Engineering.dk)
Nye bolte pakninger, kæder, vandpumpe. ALT.
Motoren er bygget til 2.0bars ladetryk

Hestekræfter:
0.6Bar - 330hk 460nm
1.2Bar - 500hk 720nm
1.5Bar - ???hk ???nm

Fælge:
7x17 Konig letvægts fælge x 3

Dæk:
Toyo R888 Gadesliks 205/40-17 (Til vej)
Dunlop DTC Sliks 610/630-17 (Bane)
Dunlop DTC regnvejrs sliks 610/630-17 (bane)

Undervogn:
K-sport Fuld justerbar undervogn i højde, hårdhed, fjedervandring, camber.
Alle bøsninger i undervognen er udskiftet til Powerflex.
Quaife ATB DIFF
Forstærket 1.2.3 gear og syncromesser.
Bagbro fra Golf 4 V5 tilpasset bilen.
HR krængnings stabilisatorer for + bag.
Bremser fra Golf 4 V6 4-motion hele vejen rundt med SBS skiver og SBS
Carbon klodser.
Sporvidde øget med 30mm hele vejen rundt.
Tårnstiver for og bag.
Forstærket styre og bærekugler.

Styling:
Rieger bag kofanger
Rieger sideskørter
Skærme trukket 30mm hele vejen rundt
Hjemme lavet for-kofanger
Impro lygter
Emblemfri gril

Interiør:
Sparco EVO2 Plus sæder med Sparco understel
Sparco Seler
Sparco Alcantara ret, snap off rat nav.
Sparco Gearknop
B & M Short Shift
Shift Light olie temp. ,vand temp., olie tryk, ladetryk, m.m.

Ekstra tilbehør:
EFI Motorstyring med Launch control, anti-lack, shift light, Vandindsprøjtning, 2programmer. og en masse mere.. 

tilbage