Honda Civic 1.6 Turbo

Monteret med ZC1 1.6 DOHC 16V motor, som
originalt fandtes i denne Civic model, men som ikke blev importeret til Danmark.
Smedede lav kompressions - stempler fra ASSO og Arrows stålplejlstænger.
Garret turbolader, T 2860 trim 0.63.
Lade-luftkøler.
Vand-/methanol indsprøjtning fra Aquamist.
Motormanagement systemet EFI Euro 8, som er fuldsekventiel og med self-learning (det vil sige, at det lærer sig selv, hvilken benzinmængde, det skal bruge) og self-learning på lade tryk og tændingstidspunktet ved hjælp af bankeføler og udstyret med E-gas styring.

 

2 pladet AP kobling og spærredifferentiale.

Undervogn:
Seneberg Shocks støddæmpere, der kan justeres i både tryk og træk. Det er et rørs støddæmpere med gaskammer.
Fuld justerbar ride-højde med "coil-covers" med Eibach fjedre.
Bremser for: 290 mm med kulfiber bremseklodser og 4 stemplet Wilwood kaliber.
Bremser bag: 280 mm med 2 stemplet Wilwood kaliber.
Og med to hoved cylindre og bremse bar.
Hurtig servo-tandstang, 2.5 omgange fra stop til stop.

Spoiler og Ydre:
Fælge OZ Superleggera 7x15".
Dæk Yokohama slicks eller regnvejrs-slicks i størrelse 190/560R15.
Yokohama R-dæk til gadekørsel.

Inden i bilen:
Intercom.
Al interiør fjernet.
Instrumenter er udskiftet med LCD instrument med alarmer for de vitale oplysninger.
Digital instrumentbord fra 2D.
Laptimer med digital udlæsning i dashboard.
6-punkt OMP seler.
6-punkt bur ført ud til tårne i motorrum.

Tilbage